#ChomikOdkrywca, #zlamatkatrip, podróże, wędrówki

Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach

Czar starych lokomotyw, wszędobylski zapach smaru, magiczne detale. Dla fotografów lubujących się w fakturach to raj, dla mnie to świetne miejsce na spędzenie czasu, a dla dzieciaków frajda na całego. Wszystkiego można dotknąć, wszędzie wejść, pokręcić praktycznie każdym kurkiem czy zaworkiem no i można przejechać się prawdziwą kolejką wąskotorową. Ale po kolei :) Lokalizacja Zacznijmy… Read More Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach

#ChomikOdkrywca, #zlamatkatrip, Dziecko, podróże, Śląsk

Szychta dla bajtli – nasza wizyta w Kopalni Luiza

Uwielbiam Śląsk i zawsze się cieszę gdy, będąc w Zabrzu, mogę zabrać Chomiczka w ciekawe miejsce. Tym razem trasa #ZlaMatkaTrip zaprowadziła nas pod ziemię! Trasa rodzinna Ze względu na wiek Chomiczka nie mogłyśmy popłynąć przez sztolnię – jest dostępna dla dzieci od lat siedmiu. Pozostała więc nam trasa rodzinna, która dostępna jest od lat czterech.… Read More Szychta dla bajtli – nasza wizyta w Kopalni Luiza

#ChomikOdkrywca, #stadowpodrozy, #zlamatkatrip, Dziecko, podróże, psolubne miejsca, wędrówki

Park Jurajski w Krasiejowie – bliskie spotkanie z prehistorią

Zakończyłyśmy z Chomiczkiem trasę #ZlaMatkaTrip. Raz w roku we dwie spędzamy ze sobą czas. Takie chwile tylko dla nas, czasami trudne, czasami okraszone łezkami, ale w 99% radosne i pełne uśmiechu. Wracamy z takich wojaży zmęczone i szczęśliwe, z kilkoma dodatkowymi siniakami i/lub otarciami ;) Tegoroczna „trasa wycieczkowa” zaczęła się od JuraParku w Krasiejowie. Mogłyśmy… Read More Park Jurajski w Krasiejowie – bliskie spotkanie z prehistorią

#ChomikOdkrywca, #zlamatkatrip, podróże

#ZlaMatkaTrip czyli wyprawy na dwie baby

Wakacje w tym roku mamy mocno „poszarpane”, wszystkie plany zostały wywrócone do góry nogami głownie ze względu na moje zdrowie (i szpitalne wizyty). Manewrując między L4 a urlopem postanowiłam że ruszę z Chomiczkiem na krótki trip na południe kraju. Pierwszy „trip” Pierwsze nasze podróże odbywały się jeszcze gdy Chomiczek była pyzatą kuleczką jeżdżącą w wózku.… Read More #ZlaMatkaTrip czyli wyprawy na dwie baby

#ChomikOdkrywca, z życia lasu

Co ciekawego można robić w lesie z dzieckiem?

Poprzedni post był moją refleksją o tym, że mieszkając w mieście trudniej się wybrać do lasu na spacer. Poza tym, w lasach raczej nie znajdzie się lodziarni czy placu zabaw. Chociaż te drugie czasami można spotkać w postaci ścieżek zdrowia lub czegoś na kształt siłowni plenerowej. Tak więc ciut trudniej zorganizować czas energicznemu człowiekowi. Zadałam… Read More Co ciekawego można robić w lesie z dzieckiem?

#ChomikOdkrywca, #stadowpodrozy

Nasze najcenniejsze wakacyjne pamiątki

Gdyby zebrać wszystkie nasze pamiątki z wakacji to mielibyśmy pudełko wszystkiego :D Nasze najcenniejsze pamiątki z wakacji to często drobiazgi znalezione gdzieś na trasie. Takie drobiazgi mają często duży bagaż emocjonalny, często związany jest on z naszym Chomiczkiem. Przykładowo, z naszego wyjazdu w Pieniny przywiozłyśmy skorupki ślimaczków :) Standardem z każdego naszego wyjazdu są oczywiście magnesy… Read More Nasze najcenniejsze wakacyjne pamiątki

#ChomikOdkrywca, Gdzie na spacer, Pieskie życie, psolubne miejsca, Warszawa, z psem po warszawie

Łosiowe błota – warszawskie tereny spacerowe

Święta zobowiązują: dużo wolnego oraz jeszcze więcej jedzenia, które trzeba wychodzić ;). My w pierwszy dzień Świąt, poza planem na wyspanie się, postanowiliśmy ruszyć na spacer w las oczywiście! Tym razem trafiliśmy na wyborną lokalizację o nazwie Łosiowe błota, całkiem spory obszar zieleni w Warszawie. Tak, tak, w Warszawie, a nie pod nią :) Lokalizacja… Read More Łosiowe błota – warszawskie tereny spacerowe

#ChomikOdkrywca, #stadowpodrozy, Gdzie na spacer, Pieskie życie, podróże, psolubne miejsca

Najpiękniejsze podwarszawskie miejsca na spacer z psem

Często mamy spore wyzwanie szukając ładnych miejsc na spacer z psem oraz z naszym 3,5 rocznym Chomiczkiem. My lokalizacji szukamy za pomocą google maps, natomiast nie zawsze udaje nam się trafić w ciekawe miejsce. Zdarza się, że trasa nie nadaje się do spaceru z dzieckiem, a czasami jest zakaz wejścia z psem. Bywają sytuacje, że… Read More Najpiękniejsze podwarszawskie miejsca na spacer z psem

#ChomikOdkrywca, #zlamatkatrip, Góry, podróże

Spotkałam swojego ducha lasu i dostałam lekcję pokory

O tym, że góry uczą pokory chyba każdy z nas wie. Jest jednak we mnie taki pierwiastek uporu, który pcha mnie w sytuacje z góry skazane na cierpienie i zgrzytanie zębami. Przez całkowicie przypadkową rozmowę zapisałam siebie i Chomiczka na 3-dniowy wypad w Pieniny – same, bez małża, który ma siłę nosić dziecię. Z jednej… Read More Spotkałam swojego ducha lasu i dostałam lekcję pokory